post-image

-Provera signalizacije

Nije nužno da pre tehničkog pregleda idete kod majstora i da se izlažete dodatnom trošku kako bi ste pripremili Vaše vozilo za tehnički pregled.Dosta stvari možete i sami da uradite i proverite.Pokušaćemo da Vas sada usmerimo na koji način možete da proverite tehničko stanje Vašeg ljubimca.

1.Uključite prekidač za svetla i na farovima moraju da vam sijaju pozicije,kratka svetla i duga svetla.Ova svetla moraju sijati bele boje.
2.Zatim žmigavci,levi,desni i sva četiri žmigavca. Napred i nazad.Ovde morate obratiti pažnju da li vam sijaju i bočni žmigavci.Oni se nalaze na blatobranu ili u retrovizorima(kod novijih vozila).Starija vozila nemaju bočne žmigavce.Pored ovoga morate obratiti pažnju da li vam svi žmigavci sijaju žuto svetlo.
3.Nazad prilikom uključenog prekidača za svetlo mora sijati poziciono svetlo crvene boje.Takođe moraju sijati svetla zadnje registarske tablice.
4.Pored prekidača za svetlo imate i prekidač koji pali zadnje svetlo za maglu. Ovaj prekidač Vam se nalazi ili na ručici koja pali i gasi dugo svetlo ili na armatur tabli.Često vozači i ne znaju da vozilo poseduje zadnje svetlo za maglu.
5.Rikverc svetlo.Automobil treba da Vam je ugašen,dajte kontakt i ubacite vozilo u rikverc.Ovo svetlo treba da je bele boje.
6.I na kraju,stop svetlo.To ne možete sami.Vozilo može biti upaljeno ili pod kontaktom.Zamolite nekog da Vam pomogne i pritisne pedalu kočnice.Obratite pažnju,treba da Vam svetle 3 stop lampe.Leva,desna i centralna.Starija vozila,proizvedena pre 2000 godine,najčešće nemaju centralno stop svetlo.

Savet

Najčešće se svi kvarovi na signalizaciji rešavaju zamenom odgovarajućih sijalica.Ukoliko nemate iskustva sa zamenom sijalica,zamolite nekog da uradi to umesto Vas ili posetite Vašeg majstora.

-Provera rada prozora i ogledala

1.Jednostavno svaki prozor mora da se spusti do krajnje tačke i vrati u prvobitan položaj.
2.Ogledala moraju biti čitava i da se pomeraju(šteluju).Njihovo kućište mora biti celo i ne sme biti lepljeno ili fiksirano nekom trakom.Ovo se odnosi i na vozačko i na suvozačko ogledalo.

Savet

Kod prozora sa električnim podizačima stakla,najčešći kvar je u prekidaču koji nije više u funkciji.U ovom slučaju morate posetiti majstora kako bi Vam zamenio prekidač.

-Provera brave na vratima

1.Ovo vrlo jednostavno možete proveriti.Sva vrata moraju da se otvore i zatvore.Brava za otvaranje vrata mora da funkcioniše i splja i iznutra. Lagano,obiđite sva vrata na vozilu otvorite ih iznutra i spolja.Ne zaboravite na gepek i poklopac motora!

Savet

Dešava se da neka od brava nema funkciju.Zbog ne baš jednostavne popravke i zamena nekih delova brave moraćete otići do majstora.

-Provera motornog prostora

1.Otvorite haubu i unutar motornog prostora proveravate da li su svi čepovi na svom mestu. 2.Vršite proveru elektroinstalacije.Ovde obraćate pažnju da nešto ne visi ili nije zategnuto itd. 3.Obavezno proverite da li je akumulator dobro pričvršćen.

-Provera branika

1.Prednji i zadnji branik moraju biti pričvršćeni. Priđete braniku i jednostavno ga zadrmajete.Ne sme da se pomera.Proverite i bočne strane branika,krajeve, koje su pričvršćene za blatobran.

-Provera brisača

1.Jednostavno proverite da li su brisači u funkciji. 2. Proverite da li su vam metlice brisača neoštećene. 3.Proverite da li imate tečnosti za pranje stakala i da li prskalice rade ispravno.Često se dešava das u prskalice zagušene.

Ovo su nekako i najčešće neispravnosti na vozilima.Kao što možete videti ne treba puno vremena da bi ste ovo sve prekontrolisali,a ako na vreme pregledate vozilo imaćete dovoljno vremena da sami otklonite neki kvar ili da angažujete majstora ukoliko je to potrebno.