post-image

Za primer ćemo uzeti VW Polo 1.4 Trendline sa benzinskim agregatom zapremine 1390 ccm i snagom motora 59 KW.

Kodna oznaka motora

Ukoliko želite da zamenite motor, ključna stvar je ID broj motora. Na osnovu njega se može tačno odrediti koje pogonsko gorivo koristi motor, koje je snage i zapremine i od koje do koje godine se agregat proizvodio. ID broj motora se sastoji od kodne oznake i seriskog broja: kodnu oznaku čine prvih 2-6 oznaka ID-a, ostatak je serijski broj. Npr. za VW Polo 1.4 Trendline ID broj motora je BUD502309, kodna oznaka je BUD, a serijski broj 502309. Od kodne oznake motora zavisi kakva procedura vas čeka prilikom zamene motora na motornom vozilu.


Isti tip motora

Ukoliko vlasnik vozila želi da zameni stari motor sa motorom koji ima istu kodnu oznaku, onda to može učiniti bez ispitivanja od strane AMSS i Agencije za bezbednost saobraćaja. Takođe možete ubaciti motor sa oznakom BUD koji se nalazio u bilo kom vozilu VW grupe: Škoda,Seat,Audi... Dakle, u ovom slučaju ne treba vam ni potvrda proizvođača, ni potvrda servisa o ugradnji. Potrebno je samo uraditi tehnički pregled i tom prilikom dati na uvid dokaze o kupovini bloka motora koji je naknadno ugrađen u vozilo (Pravilnik o registraciji motornih i prikljucnih vozila, Član 5). Obučeni kontrolori znaju da čitaju oznake motora. Ukoliko to ne umeju ili posumnjaju da je oznaka različita, tada imaju prava da zahtevaju potvrdu i mišljenje predstavnika proizvođača. Kontrolori na našem tehničkom pregledu upisuju novi broj motora u evidenciju i kroz 7-10 radnih dana izdaju vam saobraćajnu dozvolu sa promenjenim podacima.


Drugi tip motora

Druga varijanta je da želite da ugradite u vozilo motor koji nema istu kodnu oznaku kao motor na vašem vozilu, npr. pogonski agregat iz VW Polo 1.2 u vaš VW Polo 1.4, ali oznake motora se razlikuju. Procedura je sledeća: ovakva vrsta zamene motora se smatra prepravkom vozila i potrebno je da se izvrši ispitivanje kod predstavnika ABS (AMSS ili FTN). Prvo treba otići do ovlašćenog zastupnika vozila u Srbiji, u ovom slučaju VW i zatražiti potvrdu, tj. dozvolu za izvršenje ovakve prepravku u skladu sa normama proizvođača. Može se dogoditi da vam predstavnik proizvođača ne izda ovakvu potvrdu i ne dozvoli prepravku, pa stoga ne kupujte motor pre prethodne provere sa proizvođačem! Ukoliko dobijete potvrdu od predstavnika, tada odlazite sa ugrađenim motorom i izjavom servisa o ugradnji u AMSS ili FTN i zahtevate ispitivanje vozila. Sve informacije o predstavnicima ABS, proizvođačima i izjavi servisa nalaze se na kraju testa. Nakon ispitivanja odlazite na tehnički pregled i poslednji korak je upis broja motora u evedenciju MUP-a, tj.izdavanje saobraćajne dozvole.


Sklapanje vozila je zabranjeno

VAŽNA NAPOMENA: sklapanje vozila je onemogućeno u R.Srbiji. To znači da ne možete od jednog lica kupiti šasiju, od drugog lica blok motora i tako sklopljeno vozilo prijaviti u MUP i registrovati. Morate, dakle, biti vlasnik jednog vozila u celosti.


Nabavljanje motora

Postoje tri načina kupovine bloka motora:

Motor koji je ugrađen u već registrovano vozilo
U ovom slučaju sa vlasnikom vozila, odnosno motora sklapate ugovor o kupovini samo bloka motora (ne celog vozila), a vlasnik vozila je dužan da odjavi saobraćajnu dozvolu i preda je vama u posed. Ova saobraćajna dozvola, zajedno sa saobraćajnom dozvolom vašeg vozila, kupoprodajnim ugovorom, pratećim taksama i tehničkim pregledom predaje se u MUP prilikom upisivanja novog broja motora u saobraćajnu dozvolu. Kod kupoprodaje bloka motora ne plaća se porez!

Motor iz inostranstva
Kupovina motora iz inostranstva je uobičajena i česta. U ovom slučaju, najbitnije je da vi kao vlasnik vozila u koji će se ugraditi motor morate biti i podnosilac zahteva za carinjenje i sve ino-fakture moraju biti fakturisane na vaše ime, nikako na ime neke druge osobe! U ovom postupku je najbolje da se obratite špediterskoj firmi koja će u vaše ime proći kroz sve carinske propise.

Kupovina motora preko predstavnika proizvođača
Treći način jeste da kupite agregat direktno preko predstavnika proizvođača. Tada predstavnik proizvođača jednostavno ispostavi račun na vaše ime i preda vam ostale propratne papire i to je dovoljno da se pojavite na tehničkom pregledu nakon ugradnje agregata.