telefon KONTAKT
+381(0) 21 44 21 21
E-mail: registracija@trijumf021.rs
Youtube Trijumf 021
Twiter Trijumf 021
Instagram Trijumf 021
Facebook Trijumf 021
senka

Izmene na vozilima: Propisi i praksa

Ako poželite da nešto promenite, poboljšate ili ulepšate na svom vozilu - pripremite se za suočavanje sa često besmislenim propisima. Moraćete da nabavite gomilu dokumentacije, nacrte i odobrenja, a sve to mora da se plati.

Šta jeste, a šta nije prepravka na vozilu?

Razumljivo je da ne može svako da prepravlja svoj auto kako želi, već da te izmene moraju biti u skladu sa pravilnim funkcionisanjem vozila, bezbednošću i zagađenjem okoline.

Međutim, u Zakonu o bezbednosti saobraćaja nije jasno definisano koja izmena se kako tretira i šta je prepravka, a šta nije. Nažalost, ne postoji pouzdan spisak i na stručno ispitivanje se mora ići zbog recimo ukrasne lajsne ili nalepnice u vrhu vetrobrana.

Atesti se uvek rade kad se ugradi TNG uređaj, kada se vozilo iz teretnog pretvori u putničko ili obrnuto, kada se ugrade dodatna svetla, dodaci na karoseriji takođe (jer utiču na dimenzije, aerodinamiku, buku isl.), kada se iseče rupa na krovu i u još nekoliko slučajeva koji se mogu nabrojati na prste jedne ruke. Za druge prepravke, vlasnici ne rade ateste, jer ih na to niko ne tera.
Tehnički pregledi nemaju konkretne smernice na osnovu kojih bi mogli da znaju koju izmenu mogu da tolerišu, a koja zahteva ispitivanje, iako je ABS još pre dve godine javno obećala da će sastaviti i objaviti spisak izmena na vozilu koje se smatraju prepravkama i koje se moraju atestirati.

Ispod sledi nezvaničan spisak izmena, dok ABS ne izda zvaničan spisak izmena:

JESTE PREPRAVKA
dodata dnevna svetla
dodata svetla za maglu
umesto halogene ugrađena ksenonska sijalica
dodata plastična maska na rubove farova
dodata imitacija „trepavica“ na farove
dodat spojler – tanka lajsna na poklopcu prtljažnika
dodat spojler – veliko krilo na poklopcu prtljažnika
dodat spojler na donju ivicu prednjeg branika
dodato plastično proširenje na rub blatobrana
ceo blatobran modifikovan, tako da je širi
dodata plastična oplata na prag
dodata zaštitna uzdužna lajsna na vrata
probušeni otvori za vazduh na braniku , prednjoj masci
montiran drugačiji branik
dodat štitnik na branik
dodat štitnik pragova od metalnih cevi
dodatni hladnjak postavljen spolja na braniku
čip tjuning motora
umesto standardnog, postavljen filter vazduha sa povećanim protokom
montirana drugačija izduvna cev i prigušivač
izvađen katalizator
na motor dodat HHO generator, nitro i sl.
montirana drugačija sedišta
napravljen otvor na krovu
montiran drugačiji spoljašnji retrovizor
dodat bočni vetrobran na ivicu bočnog prozora
nalepnica postavljena na gornji deo vetrobrana
spuštanje ili podizanje karoserije izmenama na ogibljenju
montirani drugačiji kočni diskovi i klješta
promenjena felna – dimenzije su kao originalne ali je model drugačiji (drugačiji dizajn)
čelična felna zamenjena aluminijumskom
dodato vitlo za izvlačenje na terensko vozilo
prepravljen upravljač – dodati tasteri, presvučen kožom
promenjen dizajn prednje maske
veliki zvučnik ugrađen u prtljažnik
JESTE PREPRAVKA, ALI POD ODREĐENIM USLOVIMA
montirana drugačija sijalica: samo korišćenje sijalice koje je predvideo proizvođač automobila nije prepravka; u svakom drugom slučaju jeste
ugrađeni farovi sa drugačijim dizajnom: ako je far homologovani rezervni deo, nije prepravka; u suprotnom jeste
zamenjen motor: ako motor nije isti kao prvobitni smatra se prepravkom i mora dokumentacijom da se potvrdi da je izvodljiva. Ako je motor isti, ne treba atest vec samo promena broja motora u saobraćajnoj dozvoili.
promenjena dimenzija pneumatika – ako proizvođač nije predvideo takvu dimenziju smatra se prepravkom
promenjena dimezija naplatka - ako proizvođač nije predvideo takvu dimenziju smatra se prepravkom
montiran ili dodat drugačiji poklopac točka (radkapna)
NIJE PREPRAVKA
poklopac motora, krov ili drugi delovi karoserije prekriveni samolepljivom folijom sa teksturom ugljeničnih vlakana, kože i sl.
dodat ukrasni nastavak na kraju izduvne cevi
stavljen drugačiji tapacirung u kabini
dodata antena (na krov)
ugrađen alarmni uređaj
plivajući zamajac zamenjen običnim
montirano drugačije svetlo u kabini
promenjena boja osvetljenja instrument table
dodati instrumenti: termometar, voltmetar, obrtomer
montirane drugačije pedale gasa, kočnice, spojnice
dodati parking senzori ili kamera za parkiranje
ugrađen klima uređaj
TNG atest

Kakva je procedura registracije vozila kada se uradi prepravka i koliko ukupno traje?

Prvo treba uzeti smernice i odobrenja za prepravku od proizvođača vozila ili njegovih predstavnika. Dešava se da neki ovlašćeni predstavnici ne žele da daju saglasnost jer neće time da se bave ili daju slobodu vlasniku da radi šta želi bez potvrde da će automobil ispravno funkcionisati.

Nakon toga, odlazite u ovlašćenu laboratoriju, gde se proverava da li je prepravka izvedena kako treba. Taj proces podrazumeva običan pregled i fotografisanje onoga što je urađeno, jer za stručniji postupak u Srbiji ne postoji oprema. Uglavnom se pregled završava u jednom danu, a laboratorija izdaje izveštaj o ispitivanju i zatim vas šalje na tehnički pregled vozila gde se taj izveštaj overava pod uslovom da je sa vozilom sve u redu.

Nakon toga se sa overenim izveštajem vraćate u laboratoriju, koja sva dokumenta prosleđuje ABS i za otprilike dva dana dobijate potvrdu da je sve u redu. Na osnovu toga laboratorija izdaje Uverenje o ispitivanju. Ako je promenjen neki podatak u saobraćajnoj dozvoli, potrebno je da se pravi nova, a to možete obaviti u agenciji za registraciju vozila Trijumf 021.

ZOBS takođe propisuje da prepravku mora da izvede preduzetnik ili privatno lice. Iza ovog stoji namera da se prepravka stručno izvede, ali je apsurdno to što ne postoje posebni uslovi za stručnost firme, pa je dozvoljeno da prepravku izvede recimo frizerski salon ali ne i auto-mehaničar koji nema svoju radnju.

Koliko prepravki – toliko atesta

Dešava se da neko ugradi kuku i ne prijavi, a da ipak nema problema zbog toga. Ali ako se nakon toga na istom vozilu ugradi i TNG uređaj, na atestu će atestirati i kuku, iako to nije traženo. Dakle, platićete dva ispitivanja, i za TNG i za kuku, dok izdatke za ABS i državu plaćate jednom, odnosno kao da imate jednu prepravku.

Šta sve plaćate nakon prepravke vozila?

Troškovi, takse, uverenja, atest...

ORIJENTACIONA CENA TROŠKOVA ZA NAJČEŠĆE PREPRAVKE
POTVRDA PROIZVOĐAČA TAKSA, OBRADA I UVERENJE ISPITIVANJE VOZILA TEHNIČKI PREGLED ZAMENA SAOBRAĆAJNE DOZVOLE
UGRADNJA/DEMONTAŽA TNG UREĐAJA nije potrebna 3.300 6.000 500-1.500 1.500
UGRADNJA KUKE ZA VUČU zavisi od marke 3.300 3.000 500-1.500 nije potrebna
ZATAMNJIVANJE STAKALA FOLIJOM zavisi od marke 3.300 2.400 500-1.500 nije potrebna
PREPRAVKA TERETNOG U PUTNIČKO VOZILO zavisi od marke 6.600 5.600 500-1.500 1.500
PREPRAVKA PUTNIČKOG U TERETNO VOZILO zavisi od marke 6.600 9.600 500-1.500 1.500
ZAMENA MOTORA zavisi od marke 6.600 5.600 500-1.500 1.500
UGRADNJA DUPLIH KOMANDI zavisi od marke 6.600 5.600 500-1.500 nije potrebna
DEMONTAŽA DUPLIH KOMANDI zavisi od marke 3.300 5.000 500-1.500 nije potrebna
PRILAGOĐAVANJE ZA OSOBU SA INVALIDITETOM zavisi od marke 3.300 400 500-1.500 nije potrebna


Zakon o bezbednosti saobraćaja napisan je tako da i za beznačajne stvari moramo na atest. Zato se postavlja pitanje da li su takvi propisi zaista osmišljeni zbog bezbednosti u saobraćaju ili da bi se ljudima uzimao novac?

Pored registracije vozila radimo i sledeće usluge:

Osiguranje na putu
  • Osiguranje
  • Inostrano (granično) osiguranje
  • Obavezno osiguranje od autoodgovornosti
  • Osiguranje lica
  • Putno i zdravstveno osiguranje
  • Osiguranje staklenih površina
  • Kasko osiguranje
  • Zeleni karton
  • Prenos vlasništva na teritoriji cele Srbije
  • Pomoć na putu
Načini plaćanja koje Vam nudimo u Trijumf 021:

Nacin placanja registracije vozila
  • Gotovinski
  • Platnim karticama
  • Čekovima građana
  • Putem administrativne zabrane za zaposlene (potrebna su 2 overena primerka) i za penzionere (potrebna su 4 overena primerka)
  • 6 - 12 rata

polisa Trijumf 021
tehnički pregled putničkih vozila
tehnički pregled Novi Sad
obavezno auto osiguranje zeleni karton
putno osiguranje trijumf 021
Zašto mi?
  • Odlična ponuda,
  • Korektne cene,
  • Odobravamo specijalne popuste stalnim  klijentima!
  • Zato što smo dosadašnjim trudom i radom stekli poverenje.
  • Zato što smo Vama uvek dostupni.
Kontakt

TRIJUMF 021 DOO
Šajkaška 32, Novi Sad

Broj telefona: +381(0)21.44.21.21
Mobilni telefon: +381(0)63 83 78 588

E-mail: registracija@trijumf021.rs

Mapa